Söndagens dressyrtävling (Sollentuna)

Hej! 
I söndags så var det dags för första tävlingen efter skadan. Jag och Wilda startade en lätt:b1 i Sollentuna. Redan när vi kom fram till tävlingsplatsen så kändes allt jättebra, personalen var trevliga och allt var organiserat och Wilda trivdes. Vi var lite sena i vår tidsplanering så jag red fram ganska omgående. På framridningen kändes hon super fin! Hon var stark i galoppen men de är ju de svåra med henne så jag kunde liksom inte göra så mycket åt de just då. Traven och skritten kändes grym och hon lyssnade super på alla hjälper. Ja red fram i ungefär 45 min och de var alldeles lagom för henne tyckte jag. Väl inne på banan fortsatte hon vara mjuk och medgörlig men i galoppen blev hon väldigt hastig och stark. I överlag är jag jättenöjd med programmet! Hon var lugn i traven och jag red mycket med sitsen vilket var målet. Vi fick 57,59 % vilket är rekord för mig och Wilda! 








Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: