Hingsten waphine

 igår var jag på Ågesta och tränade de var ett tag sen nu de här allt med kiropraktor och vila osv. Det var riktigt kul men waphine betedde sig som en hingst.. Haha hon träffade ju kompisen wilda i ridhuset innan lektionen för dom hade lektionen innan oss men åkte hem när vi skulle börja och de gillade inte waphine. Hon vart helt förbryllad över att wilda inte var i ridhuset längre. Så fort de rörde sig något började hon att gnägga och bete sig som aa en hingst. Hon gnäggade från allt till människor till ljud till att någon bara rörde sig. Och när hon gnäggade blev hon stel och vi fick börja om. Hon hade en perfekt tävlingsform hon gick riktigt fint, även när hon gnägga och trippa runt.  Men vi ville ha henne mer låg så hon kom igenom sig mer och blev mer mjuk. Haha men waphine ville visa upp sitt snygga jag igår. 
Iförsig gör de inget för då vet vi att hon kan när de går som sämst.
 Jag är nöjd och jag lärde mig mycket så de var en lyckad lektion ändå. 
Ett problem till. Haha jag red så mycket så att stöveln gick sönder... Den har gått på sista versen ett tag så de var inte så förvånande att den gick sönder. Den gick däremot sönder när vi inte var klara så vi löste de på bästa sätt 



Gillar ni lösningen? Tycker de var rätt snyggt faktiskt. 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: