Den äldsta och den minsta

Hej! 

Amanda Bokstam heter jag som skriver nu, och jag är en glad men envis tjej som nyss fyllt 18 år. Jag bor i Stockholmsförorten Tyresö med mina föräldrar (skilda dock) samt syskon och en liten vovve. Jag ska börja mitt sista år på gymnasiet till hösten, där jag pluggar foto som jag totalt älskar!

Något jag älskar ännu mer är min lilla vackra ponny. Birtley Daylight heter hon, ett welshsto på 128 cm född 2003. Vi har en ordentligt lång historia bakom oss men den kan vi ta i ett framtida inlägg. Jag har i alla fall ridit henne sen 2009, då hon stod på ridskolan jag red på. På den tiden var hon en skapligt bra avkastare och stack med typ alla som satt upp, men jag vägrade ge upp. 2010 tog jag henne på foder och 1 juli förra året köpte jag henne, och oj vilken skillnad det blivit. Day är fantastisk att rida när man kommer på hur hon fungerar, för då gör hon verkligen sitt bästa. Om man bråkar för mycket däremot slutar det oftast inte så bra ;) 
Just nu håller jag på att sätta igång henne igen efter en viloperiod på lite drygt två månader. 


//Amanda och Daylight


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: