Lite allt möjligt

Min blogg.se app funkade inte igår plus att jag var inte hemma på hela dagen så jag kunde inte blogga från datorn heller.
 Men men ett allt i allo inlägg kommer här 

Idag är nog planerna stallet hela dagen. Jag ska rida och fixa allt och mamma tror jag ska fixa något i någon hage. 
Jag hade tänkt att ta en sväng ut och sen rida lite på volten som avslut. 
Igår var hon väääldigt pigg haha hon gjorde allt för att få gallopera fortare eller trava snabbare. 
Hon har ju som sagt varit sjuk och jag har inte fått rida på några veckor. Hon hade hög feber och var allmänt hängig ett bra tag. När de var som värst låg hon bara ner och ville inte upp, jag kunde lägga mig på hennes mage och hon gjorde inget åt de ;/ men som tur var gick de bara på bättringsvägen efter de så nu är hon fullt frisk och väldigt pigg hahah. Men de är skönt att se. Öronen är framåt hela tiden även när jag inte rider och hon försöker värkligen. Även om allt inte blir perfekt så försöker hon och mycke är bättre än innan hon sog :D 

Jag är så glad att jag har min ponny och att hon är frisk o vi kommit så långt som vi ändå gjort på dom här 5 åren tillsammans, mycket svett och tårar har de varit men de har de varit värt. Mer svett och tårar kommer, de vill jag lova. Ridningen blir allt svårare och svårare men sammtidigt lättare och lättare, de man lärt sig blir ju lättare och de är en fördel när man lär sig nya saker som bara blir svårare och svårare desto duktigare man blir. Men de är de som är de roliga oxå att man lär sig något nytt hela tiden och utvecklas.

Så idag får vi se hur pigg hon kan vara om jag kan få henne och göra saker som är lite svårare än de va vanliga vi brukar träna  ;) men de är bara kul så de gör inget att hon är lite för pigg haha bättre de än att dom är slöa ;) 
Senare ska jag skriva om den bästa julklappen man kunde få 😁 


Waphine som inte ville stå still när jag skulle fota henne haha 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: