Min älskling :(

Waphine min älskling är sjuk.
Feber och vill inte röra sig alls :(
De började med att mamma var sjuk så de var pappa som fick åka och lunch fodra hästarna men då ville Waphine inte ha någon ting alls och de är konstigt för hon brukar alltid vara först på hö högen 
Sen när jag kom till stallet vid 3 tiden och då var hon allmänt hängig. Jag tog in henne och kollade febern, hon hade 38,8 vilket då är feber för hon brukar ligga på 37/38. 
Så de blev ingen ridnig bara ompyssling. 
Sen när jag jag kom ut efter att jag hade värmt mig i fikarummet då låg hon ner. 
Jag visste att de var något som inte stämmde. 
Jag och mamma försökte att få upp henne men de var omöjligt. 
Jag kunde liksom ligga med huvudet på hennes mage utan att hon brydde sig. 
Så mamma satte på grimman och jag puttade på bak då fick vi upp henne, och febern var då 39,3. :( 
Vi ringde veterinären och han sa att de bara är feber som går genom stallen, så vi får väl hoppas på de :( 

Hatar när det häner ens finare ägodel något. Jag blir så rädd att de ska vara värre än vad de igentligen är, för vi har haft några allvarliga sjukdomar på waphine som jag påminns om så fort något litet händer :( 

Vi får hoppas de här bara är lite feber som veterinären säger :) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: