Bra tips

Hej skulle vilja tipsa om en sak jag fick i julklapp. 
De är en stor vete kudde för hästar. 
Den är till för att hästen ska bli mjuk och och fin innan och/eller efter ett pass, eller om man inte ska rida en dag är den perfekt. Hästen behöver då inte bara stå och bli stel utan att musklerna mjukas upp även om man inte rider. 
Funkar speciellt bra på vintern nu till stela och jobbiga hästar att rida. 
Den har fack på ryggen där vetet är indelat i jämn fördelning så man ska få ut de bästa av kuddens funktion.

Kudden kan användas på flera ställen på kroppen. Är hästen stel och jobbig i bakpartiet och i korset. Då är den perfekt att just lägga vid korset. Eller om man bara vill att den ska få med bakpartiet bättre än vanligt på en träning så lägger man den bara där.
Men är din ponny/häst stel och vid bogarna och "framdelen" av kroppen eller vad man nu säger. Så lägger man sen bara lite nedanför manken.
För waphine så funkar den alldeles utmärkt att lägga den på korset innan ett pass. Dår hon mjuk,lös och ledig nästan hela passet. 

Den värms 5 min i mikron och för bättre funktion så fuktar man den lite innan den åker in i mikron.
Jag var skäptisk innan ja fick kudden för att den inte skulle funka och att den bara skulle värma hästen. Men den funkar riktigt bra faktiskt. 
Jag har använt den nästan varje dag sen julafton och jag ser stor skillnad i hennes lösgjordhet.
Förut gick hon och spände sig väldigt mycket var liksom inte med på de jag gjorde. Men nu slappnar hon av och kan vara mer fokuserad på träningen och inte gå och spänna sig.
Självklart är de ju fortfarande spänningar som inte går bort men de är en stor förendring sen innan.

Så jag skulle lugnt rekommendera denna häst vetekudde. 
Här är länken till en hästmasör som kom på denna kudde. Väldigt bra!

http://www.dinhastmassor.se/sida7.html




Lätt att ta med sig eller bara att stoppa in i skåpet för den tar ingen plats 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: