Dagens ridpass

Hej! 
Red ut med Matilda och Emma idag. Vi red en runda som tog ungefär en timme, rundan bestod mest av grusvägar. Valde att ta dressyrsadeln på Wilda idag för jag tänkte att jag skulle jobba henne lite lösgörande. Hon skötte sig från början jättebra! Hon lyssnade bra och stressade inte upp sig som hon brukar göra när vi rider ut, och jag försökte vara så stadig jag kunde och själv hålla mig lugn. Men när vi tog första galoppen så fick hon damp, hon tog betet och typ drog och brydde sig inte alls om att jag satt på ryggen. Detta händer ofta när jag rider ut och ska galoppera, tror jag nästa gång ska sätta mig ner tyngre i sadeln och stoppa med sitsen och ha stadig hand som ger halvhalt efter halvhalt.  Efter galoppen iaf försökte jag rida lite skänkelvikningar på vägarna så hon skulle fokusera på mig och samla ihop sig igen och det fungerade helt okej. Är ändå nöjd med dagens ridpass :) 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: