Gårdagens hoppning

Som sagt igår hoppade jag lite grann på paddocken. Just nu är våran paddock perfekt även fast de är snö på, för de är inga gropar, inte halt, den är rak och de är varken för mjukt/tugnt eller för hårt. Den är som om att de inte skulle vara snö på den som om den är som vanligt, så varför kan man inte då rida som vanligt (när den inte har snö) 

Så jag tog fram ett hinder och tänkte att de var ett tag sen jag hoppade så jag gjorde de. Jag började med att värma upp med serpentinbågar, öppnor, slutor och mycket ställning. Jag ville då henne mjuk och avslappnad, gärna lite låg då jag värkligen kunde se om hon var avslappnad eller bara gjorde som jag sa. 
Hon var jätte avslappnad och mjuk i allt jag gjorde så de kändes som jag värkligen red igenom henne igår på tävlingen för de var inga konstigheter. Hon kändes helt som hon skulle.

När jag började hoppa så började jag på ett litet kryss bara. För att se så hon kom igenom ryggen helt. Men hon blir så jävla taggad innan hindrerna så jag hinner knapt med. Men jag hann räkna och få allt så att de blev rätt. Amanda som var med mig när jag red höjde och sänkte till mig, bommen slutade tillsist på 60 cm. De tycker jag är en perfekt höjd att träna med. Inte för hög och inte för låg. Men samtidigt måste dom ta i fast de inte är för ansträngande, så när jag fick dom perfekta sprången började jag jogga ner henne så som jag värmde upp ungefär. Samma övningar.
Sammanfattning: väldigt lyckad lektion, lös ledig och mjuk.

 Man får inte ge sig förns det är bra men man får heller inte fortsätta rida när de gårsom bäst. 
 







Vill ni att jag ska lägga upp en video på träningen. Ja? Nej? :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: