Tävling/ gårdagens ridpass

Just nu sitter jag i sadelkammaren och smörjer de sista inför tävlingen idag. För som ni kanske redan har läst så ska jag och Alice iväg till Ågesta idag och tävla.
Ska bli så kul för de är säsongens första så jag är taggad från topp till tå B) 

Igår när jag red så började de as dåligt hon ville inte alls jobba plus att jag red som en sopa. Men jag förstog ju att de var mitt fel att de inte gick bra, så jag tänkte efter vad Josefina har sagt till mig, allt från sits till hur jag ska göra så waphine går rätt. Och genast då började de gå bättre och bättre. Hon trampade under sig fint och formen var en riktigt snygg tävlingsform. Jag övade på skänkelvikningar...som vanligt haha men de ger resultat, för igår gjorde jag nog dom snyggaste jag någonsin gjort dom satt dom som en smäck. Huvudet var inte för böjt och bakdelen hängde med fint och hon tog stora fina kliv så skänkelvikningarna var riktigt fina igår. 
Sen övade jag mycket på galoppen som också var superfin. Allt var igentligen bra igår. Jag fick till och med en travökning när dom längre så gint med benen och de i vanliga fall brukar inte gå alls.
Sådana dagar vill man bara rida mer, men jag gav mig när de var som bäst. Riktigt lyckat pass!

Nu ska jag ladda inför tävligen med lite saft om bullar ;) hehe och vänta på Alice. :)


Liten jag för många år sedan ;) 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: