Äntligen hemma

En till dag där man inte står sitt en sekund. Riktigt kul! 
Vi börjar med waphines pass
Hon var mjuk och fin och villig att jobba. Hon försökte smita när de blev som jobbigast men de gick över sen. Vi övade mycket serpentiner och tempoväxlingar. Tror hon tyckte de var riktigt kul för öronen var framot hela tiden. :) ett lyckat pass 
Flox:
Vi började med att skritta runt ett bra tag i paddocken. Bara för att jag skulle vänja mig och han skulle få en lång framridning med ny ryttare. Sen i traven i början så hade jag gramanen på så jag kunde koncentrera mig på allt annat än formen. Men han gjorde en waphine ;) Sträckte ner huvudet mellan benen när de blev för jobbigt. Så jag tog bort den, då gick de bättre. I höger varv var han stel och satt fast. Så jobbade mycket med serpentiner in till mitten och då blev de bättre. Galoppen var jobbigast för både mig och han ;) men han var svagast där så inte så konstigt. Men vi jobbade den rätt så länge och han blev bara bättre och bättre ju längre tiden gick. Mjukare och mjukare.  När vi var klara och jag längde på tyglarna var de nästan som om han var full, haha han och jag var nöjda. 
Det var riktigt kul. Att få rida någon som inte jag var van vid. Och det var kul att hon frågade mig om hjälp. :)
Nu ska jag se ryttar eliten med mamma. Mys 
Godnatt från mig. 


Puss sugna? ;)👆




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: